شما هم می‌توانید مثبت اندیش باشید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 19 / 12 / 1392
بازدید : 398
نویسنده : sharef zadeh

اگر کارهایی که افراد مثبت اندیش و موفق انجام می‌دهند و کارهایی که انجام نمی‌دهند را بخوانید، می‌بینید که شما هم می‌توانید شاد و موفق باشید. پس بیایید این نکات مهم را مرور کنیم و به یاد بسپاریم.

 


 

زندگی

 

1- آن‌ها بدترین حالت را در نظر نمی‌گیرند

شگفت انگیز است که بدانید بسیاری از مشکلات، اگر ما آن‌ها را دعوت نکنیم، وجود ندارند. افراد مثبت می‌دانند که آویختن به احتمالات، ایده بدی است. به جای به هم ریختن به خاطر هر فکر محتملی (مثلاً اگر آن‌ها از من خوششان نیاید؟) آن‌ها روزشان را با افکار مثبت پر می‌کنند (آن‌ها باید سرشان شلوغ باشد).

2- آن‌ها در برابر حقیقت، مقاومت نمی‌کنند

زندگی در دروغ آسان است چون دروغ به راحتی رشد می‌کند و مردم حقیقت را فراموش می‌کنند. افراد مثبت می‌دانند که باید با حقیقت روبرو شوند و با آن زندگی کنند، چرا که بهانه‌تراشی راه حل مشکل نیست.

3- آن‌ها خشم را در درونشان نگه نمی‌دارند

افراد مثبت درک می‌کنند که خشم، تنها موجب درد می‌شود، آن هم برای بارها و بارها، پس آن را رها می‌کنند. آن‌ها انتخاب می‌کنند که بپذیرند و وقایع گذشته را ببخشند و عبور کنند.

4- آن‌ها چیزهای کوچک را فراموش نمی‌کنند

آیا فراموش کردن جزئیات، عادی است؟ قطعاً. ولی افراد مثبت چنین عادتی ندارند. به جای آن، آن‌ها برای هر چیزی، شکر گذار هستند، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد. آن‌ها می‌دانند که این احمقانه است که فکر کنند اگر نمی‌توانند با چیزهایی که دارند خوشحال باشند، چیزهای دیگر به آن‌ها احساس بهتری خواهند داد.

5- آن‌ها از زیر مسئولیت، شانه خالی نمی‌کنند

افراد مثبت، درک می‌کنند که خودشان مدیر زندگی خود هستند و مسئولیت کامل آن، به عهده خودشان است. آن‌ها چیزهایی ندارند که ناگهان اتفاق بیفتد، یا در ترافیک گیر کنند. آن‌ها بهانه‌تراشی نمی‌کنند.

6- آن‌ها به مشکلات، به صورت مشکل نگاه نمی‌کنند

کلمه مشکل برای افراد مثبت، به معنی چالش است. آن‌ها معتقدند که هر وضعیتی، فرصتی است که باید کشف شود. افراد مثبت، خود را به چالش می‌کشند و زندگی‌شان را بهتر می‌کنند.

افراد مثبت درک می‌کنند که خشم، تنها موجب درد می‌شود، آن هم برای بارها و بارها، پس آن را رها می‌کنند. آن‌ها انتخاب می‌کنند که بپذیرند و وقایع گذشته را ببخشند و عبور کنند.

7- آن‌ها خودشان را به واقعیت محدود نمی‌کنند

وقتی مردم از واقعیت حرف می‌زنند، منظورشان فضایی مرده است که در آن، رویاها نابود می‌شوند. افراد مثبت می‌دانند که هر چیزی با تلاش و پشتکار امکان‌پذیر است. بنابراین، آن‌ها انتخاب می‌کنند که واقعیت خود را رقم بزنند.

8- آن‌ها انتظار چیزی از هیچ چیز را ندارند

افراد مثبت در دام «کاهش وزن سریع» یا «ثروتمند شدن فوری» نمی‌افتند. آن‌ها می‌دانند که هر چیز ارزشمندی نیازمند کار سخت است (اغلب آن‌ها). آن‌ها با این واقعیت که دستیابی به موفقیت ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد (كه البته ارزشش را دارد)، مشکلی ندارند.

9- آن‌ها خسته نمی‌شوند

خستگی، جایی است که خلاقیت، الهام و باروری از بین می‌روند. افراد مثبت، با همه چیزهای دور و برشان، هیجان زده می‌شوند. آن‌ها جهان را با اشتیاق و کنجکاوی جستجو می‌کنند و تا جای ممکن سوال می‌پرسند.

 

نگرش مثبت

 

10- آن‌ها اجازه نمی‌دهند افکار منفی، مغزشان را قفل کند

افراد مثبت، خود را در معرض تخریب افکار منفی قرار نمی‌دهند. وقتی یک فکر منفی از سر آن‌ها می‌گذرد به خود یادآور می‌شوند: اگر من نباید این را درباره دیگران بگویم، پس نباید درباره خودم هم این‌طور فکر کنم.

11- آن‌ها خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند

افراد مثبت، درک می‌کنند که هر فردی متفاوت است و فرآیند خود را طی می‌کند، بنابراین خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. آن‌ها درباره آنچه دارند و آنچه انجام داده‌اند، اعتماد به نفس دارند. به جای تمرکز روی اینکه دیگران چه می‌کنند، روی بهبود زندگی خود تمرکز می‌کنند.

12- آن‌ها به خاطر هر اشتباه کوچکی، خود را سرزنش نمی‌کنند

افراد مثبت، به شکست به عنوان یک چیز وحشتناک نگاه نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که وقتی در حال انجام کار جدیدی هستی، شکست، یک مسئله محتمل است. دیدن شکست به عنوان یک فرصت یادگیری و نه بیشتر، به آن‌ها کمک می‌کند تا حین یادگیری و رشد، موفقیت‌های بی نظیری به دست آورند.

13- آن‌ها فکر نمی‌کنند همه چیز باید کامل باشد

آن‌ها کمال‌گرایی را رها کرده‌اند. زمانی عالی برای انجام کارها وجود ندارد. افراد مثبت عمل می‌کنند، همین جا و حالا!

14- آن‌ها توسط آدم‌های منفی، ناامید نمی‌شوند

آن‌ها اجازه نمی‌دهند افراد منفی و سمی، روحیه آن‌ها را خراب کنند. به جای آن، آن‌ها اطرافشان را با آدم‌های مثبت که جالب و الهام‌بخش هستند پر می‌کنند. چرا باید یک فرد مثبت، وقتش را با کسی بگذراند که همیشه در حال شکایت و غیبت است؟




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 160
بازدید دیروز : 168
بازدید هفته : 633
بازدید ماه : 2256
بازدید کل : 1078917
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com